Відкритий урок з професії «Тракторист-машиніст с/г виробництва категорії В1»

3 травня 2018 року був проведений відкритий урок з професії «Тракторист-машиніст с/г виробництва категорії В1», майстром виробничого навчання Фроловим Максимом Миколайовичом. Тема відкритого уроку «Освоєння операцій та видів робіт на самохідних зернозбиральних машинах: підготовка машини до роботи, технічне обслуговування зернозбиральної машини, розрахунок продуктивності зернозбиральної машини та витрати пального».
Щоб менше допускати помилок, майстер спонукав учнів пригадати призначення комбайна СК-5 «Нива», його будову та регулювання, застосовуючи набуті теоретичні знання та певний практичний досвід учнів, адже в більшості з них батьки механізатори. На питання про те, чи впливає регулювання робочих органів комбайна на фінансовий стан господаря земельної ділянки, учні дали впевнено правильну відповідь. Таким чином майстер домігся усвідомлення учнями групи №57 ІІІ курсу важливості якісного відпрацювання практичних завдань на уроці, які їм знадобляться у майбутній професійній діяльності.
Щоб переконати учнів у важливості професійних знань та умінь, отриманих на уроці, дітям були запропоновані завдання: встановити та перевірити натяг ланцюгових та пасових передач, провести змазку робочих органів комбайна з допомогою шприца для мащення та заміну дефектованих прес-маслянок, перевірити тиск у шинах комбайна з допомогою манометра та при необхідності підкачати шини компресором, завершити проведення щозмінного технічного обслуговування та провести поточний запуск двигуна комбайна СК-5 «Нива».
При відпрацюванні завдань учні слідкували за дотриманням правил техніки безпеки, які пригадали під час вступного інструктажу, що забезпечило якісне виконання практичних завдань без травм та пошкоджень інструментів, комплектуючих деталей. Учні працювали в малих групах та парах біля робочих органів комбайна, консультуючись один з одним та контролювали практичну діяльність. Час від часу юнаки (для впевненості) використовували інструкційно-технологічні картки, а також приглядалися до критеріїв оцінювання завдань, що виконували.
За практичними діями уважно слідкув голова методичної секції з професії Гриша Валерій Володимирович. Майстер виробничого навчання групи, який спочатку продемонстрував всі трудові прийоми виконання завдання, а під час поточного інструктажу уважно слідкував за діяльністю всіх учнів і кожного окремо. Одних підбадьорював, іншим допомагав, а комусь робив критичні зауваження. В кінці уроку проаналізували діяльність кожного учня, звернули увагу на допущені помилки, причини їх виникнення та шляхи запобігання. Майстер залучив учнів до обговорення результатів роботи, а потім запропонував закінчити завдання, яке розпочали виконувати на початку уроку. Учні були здивовані результатами.